Obvestila

Obvestila 1 do 20 od 34

Spoznajte TUTORJE ŠTUDENTE Pravne fakultete Univerze v Mariboru za študijsko leto 2025/2026

Datum objave: 02.11.2025 | Datum poteka: 30.10.2026

V študijskem letu 2025/2026 ekipo tutorjev, sestavljajo naslednji študenti, ki vam bodo pomagali pri študijskih izzivih, vprašanjih in vključevanju v študentsko življenje na fakulteti.

Miha Marko – Koordinator tutorjev PF UM

E-naslov: miha.marko@student.um.si

Uradne ure: četrtek od 18:00 do 19:00


Lan Šket – Tutor študent za študente 1. letnika (Rimsko pravo, Pravna zgodovina, Pravni sistem in institucije EU)

E-naslov: lan.sket@student.um.si

Uradne ure: petek od 15:00 do 16:00


Lara Melliwa – Tutorka študentka za študente 1. letnika (Pravoznanstvo, Kazensko materialno pravo, Kazensko procesno pravo)

E-naslov: lara.melliwa@student.um.si

Uradne ure: sreda od 18:00 do 19:00


Nina Sumrak – Tutorka študentka za študente 1. letnika in mednarodne študente (Ustavno pravo, Splošni del civilnega prava)

E-naslov: nina.sumrak@student.um.si

Uradne ure: ponedeljek od 18:00 do 19:00


Nuša Pleteršek – Tutorka študentka za študente 2. letnika

E-naslov: nusa.pletersek@student.um.si

Uradne ure: torek od 18:00 do 19:00


Lisa Elizabeth Strouken – Tutorka študentka za študente 3. letnika

E-naslov: lisa.strouken@student.um.si

Uradne ure: četrtek od 18.00 do 19:00


Mija Kozole – Tutorka študentka za študente 4. letnika

E-naslov: mija.kozole@student.um.si

Uradne ure: torek od 18:00 do 19:00


Ajda Kolšek – Tutorka študentka za študente 5. letnika in mednarodne študente, vpisane na podiplomski študij

E-naslov: ajda.kolsek@student.um.si

Uradne ure: torek od 18:00 do 19:00


Tutorji so študentom na voljo v času uradnih ur, izven tega časa pa lahko njihov odgovor pričakujete v roku treh delovnih dni po poslanem sporočilu.

  • Tutorji študenti v štud. letu 2025/2026

Gostujoče predavanje prof. dr. Ane Vlahek s Pravne fakultete Univerze v Ljubljani

Datum objave: 23.10.2025 | Datum poteka: 05.11.2025

Pri predmetu Sistem sodnega varstva v EU bomo v sredo, 4. novembra 2025, s pričetkom ob 8.45 gostili prof. dr. Ano Vlahek s Pravne fakultete Univerze v Ljubljani. Prof. dr. Ana Vlahek bo ob 11. uri izvedla predavanje preko spleta z naslovom: Predhodno odločanje na pobudo slovenskih sodišč.

Sklep o razpisu postopka kandidiranja prodekana študenta

Datum objave: 20.10.2025 | Datum poteka: 15.11.2025

Na podlagi 1. odstavka 335. člena Statuta Univerze v Mariboru (Uradni list RS, št. 19/01, 103/02 - skl. US, 115/04, 75/06, 22/07, 65/07, 32/08, 90/08, 14/09, 36/09, 1/10, 6/12, 46/12, 28/14, 21/15, 44/15, 92/15, 29/17, 29/17, 29/17, 32/19, 14/20, 170/20, 5/21, 24/21, 41/21, 20/23, 100/23, 100/23, 31/24, 110/24) izdaja dekan Pravne fakultete Univerze v Mariboru dne 20. 10. 2025 naslednji SKLEP o razpisu postopka kandidiranja in imenovanja prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete Univerze v Mariboru.

Celotno besedilo dostopno v nadaljevanju.

1.

(pravna podlaga)

Članica Univerze v Mariboru ima praviloma štiri prodekane, ki pomagajo dekanu članice pri opravljanju nalog na področjih, ki jih določi dekan. Po potrebi ima lahko članica univerze tudi več prodekanov. Kandidacijske postopke za imenovanje prodekanov javno razpiše dekan. Kandidacijski postopek za imenovanje prodekana za študentska vprašanja javno razpiše dekan in o tem obvesti Študentski svet članice, ki izmed vseh prispelih kandidatur predlaga enega izmed kandidatov. Dekan članice Senatu članice posreduje predlog Študentskega sveta članice, da poda mnenje o izbranem kandidatu. Prodekane članice imenuje rektor Univerze na predlog dekana članice in po predhodnem mnenju Senata članice, praviloma štiri iz vrst visokošolskih učiteljev, za mandatno dobo štirih let, prodekana za študentska vprašanja pa iz vrst študentov. Mandatna doba prodekanov iz vrst študentov traja dve leti, s tem, da je lahko še enkrat imenovan.

2.

(kandidacijski postopek)

Predlog za kandidata za prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete Univerze v Mariboru (v nadaljevanju: prodekan) lahko vloži vsak študent Pravne fakultete Univerze v Mariboru (v nadaljevanju: PF UM), ki ima status študenta in študira na Pravni fakulteti Univerze v Mariboru s pisno vlogo, v kateri izjavlja, da pristopa h kandidaturi. Kandidaturi se priložijo motivacijsko pismo, program dela in veljavno potrdilo o vpisu.

Predlog z izjavo kandidata z vsem prilogami se v enem izvodu dostavi v telefonski centrali Pravne fakultete Univerze v Mariboru najkasneje do 7. 11. 2025 do 12. ure:

Kandidature se dostavijo na naslov:

  • Univerza v Mariboru, Pravna fakulteta, Mladinska ulica 9, 2000 Maribor, s pripisom »Kandidatura za prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete Univerze v Mariboru – ne odpiraj«, v zaprti pisemski ovojnici v enem izvodu.

V telefonski centrali delavka vse prispele kandidature v zaprti pisemski ovojnici opremi z žigom in vpiše datum in čas vložitve. Delavka v telefonski centrali fakultete dostavi prispele kandidature Komisiji za pregled kandidatur.

Kandidature, ki ne bodo vložene v telefonsko centralo fakultete najkasneje do 7. 11. 2025 do 12. ure, se ne bodo upoštevale in bodo kot nepravočasne zavržene.

3.

(Komisija za pregled kandidatur)

Dekan imenuje Komisijo za pregled kandidatur, sestavljeno iz treh članov, od katerih mora biti vsaj en študent. Študent, ki je vložil kandidaturo za prodekana, ne sme biti član komisije za pregled kandidatur.

Komisija za pregled kandidatur se sestane 7. 11. 2025 ob 13. uri, pregleda in preveri, ali so kandidature vložene v predpisanem roku ter ali posamezni kandidati izpolnjujejo predpisane pogoje za kandidiranje. Nepravočasne kandidature Komisija s sklepom zavrže.

V primeru, ko Komisija za pregled kandidatur ugotovi, da je posamezna kandidatura nepopolna ali kako drugače nepravilna, vendar pa je pravočasna, od kandidata zahteva dopolnitev vloge najkasneje do 11. 11. 2025 do 12. ure. Komisija za pregled kandidatur v primeru izdaje sklepa ali zahteve za dopolnitev vloge le-to javno objavi na spletnih straneh članice dne 11. 11. 2025. Šteje se, da je kandidat s tem obveščen o izdaji sklepa ali zahtevi za dopolnitev vloge.

Dopolnitev kandidature se pravočasno, tj. do 11. 11. 2025 do 12. ure, dostavi v telefonsko centralo Pravne fakultete v zaprti pisemski ovojnici s pripisom »Dopolnitve kandidature za prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete Univerze v Mariboru – ne odpiraj«.

Komisija za pregled kandidatur pripravi poročilo o poteku kandidacijskega postopka in ga skupaj s kandidatno listo odstopi predsedniku komisije za pritožbe 11. 11. 2025 do 13. ure.

4.

(Komisija za pritožbe)

Dekan Pravne fakultete Univerze v Mariboru imenuje tričlansko komisijo za pritožbe, izmed katerih mora biti vsaj en član študent, ki se sestane dne 11. 11. 2025 po 13. uri. Študent, ki je vložil kandidaturo za prodekana za študentska vprašanja, ne sme biti član komisije za pritožbe. Člani komisije za pregled kandidatur ne smejo biti člani Komisije za pritožbe.

V primerih, ko je komisija za pregled kandidatur izdala sklep ali odločbo, s katero je zavrgla ali zavrnila kandidaturo, lahko kandidat vloži obrazložen ugovor zoper sklep oz. pritožbo zoper odločbo, istočasno pa mora tudi ustrezno dopolniti kandidaturo do 11. 11. 2025 do 12. ure. Šteje se, da je ugovor vložen, tudi če je do 11. 11. 2025 do 12. ure dostavljena dopolnjena kandidatura.

V primeru, da je bila kandidatura pravočasno in ustrezno dopolnjena tako, da izpolnjuje predpisane pogoje, komisija za pritožbe ugodi ugovoru in kandidata uvrsti na dokončni seznam popolnih kandidatur.

Kandidatura pa bo zavrnjena kot nepopolna, če ne bo dopolnjena, ali če bo sicer dopolnjena, vendar tudi potem ne ustreza predpisanim pogojem.

Odločitve Komisije za pritožbe so dokončne.

Komisija za pritožbe pripravi poročilo o poteku kandidacijskega postopka in ga skupaj s kandidatno listo dostavi Študentskemu svetu Pravne fakultete Univerze v Mariboru najkasneje 11. 11. 2025 do 15. ure.

Študentski svet Pravne fakultete Univerze v Mariboru obravnava prispele kandidature in dekanu Pravne fakultete Univerze v Mariboru predlaga enega kandidata najkasneje do 21. 11. 2025 do 15. ure. Predlog pisno posreduje dekanu Pravne fakultete Univerze v Mariboru.

5.

(sklic Senata članice)

Dekan Pravne fakultete Univerze v Mariboru skliče sejo Senata Pravne fakultete po zaključku kandidacijskega postopka, najkasneje do 26. 11. 2025.

Dekan predlaganega kandidata za prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete predstavi Senatu Pravne fakultete Univerze v Mariboru, ki o kandidatu poda mnenje.

6.

(imenovanje prodekana)

Prodekana za študentska vprašanja Pravne fakultete Univerze v Mariboru imenuje rektor Univerze na predlog dekana Pravne fakultete in po predhodnem mnenju Študentskega sveta Pravne fakultete in Senata Pravne fakultete Univerze v Mariboru za mandatno dobo dveh let.

7.

(javna objava sklepa)

Ta sklep javno objavi Pravna fakulteta Univerze v Mariboru na oglasni deski in na spletni strani Pravne fakultete Univerze v Mariboru in stopi v veljavo takoj po objavi.

O  pričetku postopka kandidiranja in imenovanja prodekana za študentska vprašanja se obvesti Študentski svet Pravne fakultete in prorektorja za študentska vprašanja Univerze v Mariboru.

 

Dekan Pravne fakultete Univerze v Mariboru

Red. prof. dr. Tomaž Keresteš

Priloge:

  • obrazec za kandidaturo (Obr. K-PŠV)

12. konferenca MUNLawS

Datum objave: 20.10.2025 | Datum poteka: 01.12.2025

Model United Nations klub Pravne fakultete Univerze v Ljubljani pod mentorstvom doc. dr. Maše Kovič Dine organizira že 12. konferenco MUNLawS, ki bo potekala med 28. in 30. novembrom 2025 na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani.

V sodelovanju s Pisarnо Evropskega parlamenta v Sloveniji in Ministrstvom za zunanje in evropske zadeve bo letošnja konferenca obeležila 80. obletnico konca druge svetovne vojne ter iztekajoče se članstvo Slovenije v Varnostnem svetu OZN. Na otvoritveni slovesnosti bo potekala okrogla miza s poslanci Evropskega parlamenta o vprašanju varnosti v okviru večletnega finančnega načrta EU.

Model United Nations (MUN) je format, v okviru katerega udeleženci sodelujejo v simulaciji postopkov pred telesi OZN ter drugih mednarodnih organizacij ali nadnacionalnih zvez. Na ta način se seznanijo s postopkovnimi pravili delovanja teh organizacij, raziskujejo aktualna vprašanja mednarodnih odnosov in mednarodnega prava, hkrati pa izboljšujejo svoje govorne in pogajalske spretnosti v angleškem jeziku.

V kotizacijo so vključeni:
– potrdilo o udeležbi,
– materiali za sodelovanje na konferenci,
– kosila in odmori za kavo,
– udeležba na izbranih stranskih in večernih dogodkih ter
– nagrade za najuspešnejše delegate, vključno s priznanjem, ki je uporabno tudi pri pridobivanju štipendij.

Prijave potekajo prek obrazca na spletni strani MUNLawS (odpiranje v novem zavihku), kjer so na voljo tudi dodatne informacije. Vprašanja lahko pošljete na info@munlaws.com, vabimo pa vas tudi, da spremljate naš profil na Instagramu (@munlaws_slovenia), kjer redno objavljamo novice in vsebine o letošnji konferenci.

Zainteresirane vabimo tudi k sodelovanju v interaktivnem spletnem kvizu Kahoot (PIN: 07691790), kjer se lahko seznanite z izbranimi vsebinami, ki bodo obravnavane na prihajajoči konferenci.

  • 12. konferenca MUNLawS - Slika 1

Opravljanje neplačanega stažiranja na Veleposlaništvu RS v Haagu

Datum objave: 20.10.2025 | Datum poteka: 31.12.2025

Veleposlaništvo RS v Haagu omogoča opravljanje študentskega stažiranja v letu 2026 za obdobje od 2 do 4 mesecev. O odobritvi, začetku nastopa in trajanju stažiranja odloča Veleposlaništvo Republike Slovenije v Haagu, po predhodni odobritvi Ministrstva za zunanje zadeve, ki izbrane kandidate na podlagi sprememb Zakona o zunanjih zadevah (ZZZ-1C, Ur. l. RS, št. 108/09) pred nastopom študentske prakse varnostno preveri. 

Stažistke/ stažisti imajo možnost spoznavanja in sodelovanja pri delu veleposlaništva, in sicer:
a) pomoč diplomatom na področju gospodarskega sodelovanja, znanosti in tehnologije, kulturi in javni diplomaciji;
b) udeležba na sestankih mednarodnih organizacij (OPCW, ICC, ICJ…);
c) priprava  in sodelovanje na dogodkih veleposlaništva,
d) druga opravila po navodilu veleposlanika.

Stažiranje je neplačano.

Pogoji:

- status študentke, študenta v času opravljanja prakse (najmanj absolvent!),
- interes za diplomacijo, mednarodne odnose, mednarodne ekonomske odnose, mednarodno pravo,
- smisel za delo v team-u, inovativnost, samostojnost, odprtost, pozitivna naravnanost,
- zagotovljeno zdravstveno zavarovanje v času opravljanja prakse,
- aktivno znanje slovenskega in angleškega jezika, znanje nizozemščine je lahko prednost;


Prijava mora vsebovati:

- kratko motivacijsko pismo v angleščini (največ 250 besed)
- kratek življenjepis v slovenščini (največ 1 stran),
- priporočilo profesorja oz. delodajalca v primeru relevantnih delovnih izkušenj v slovenščini

Prijave, motivacijsko in priporočilna pisma« pošljite na e-mail: sloembassy.hague@gov.si

Pri izbiri bodo imeli prednost kandidati, ki bodo izrazili pripravljenost daljšega stažiranja. Pričetek prakse je mogoč od 5. januarja 2026.

  • Pročelje Velopoaslaništva v Haafu

Digitalna študentska izkaznica

Datum objave: 06.10.2025 | Datum poteka: 31.12.2026

S študijskim letom 2025/2026 se uvaja enotna študentska izkaznica v obliki aplikacije za pametne telefone.

Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije (MVZI) pripravlja uvedbo nacionalne digitalne študentske izkaznice v obliki mobilne aplikacije. Mobilna aplikacija bo delovala v operacijskih sistemih Android in iOS, študentje si jo bodo lahko naložili iz uradnih trgovin Google Play in Apple. Ko bo aplikacija na voljo v trgovinah, bodo na strani GOV.SI objavili povezavo (odpiranje v novem zavihku).

Študente obveščamo, da tudi brez študentske izkaznice lahkokoristite pravice iz študentskega statusa, saj se status, za npr. študentsko prehrano, subvencionirano vozovnico, preverja neposredno iz evidence študentov in diplomantov eVŠ.

  • Slika je simbolična

Objavljen je urnik za študijsko leto 2025/2026 + razpredelnice za skupine vaj in seminarjev

Datum objave: 02.10.2025 | Datum poteka: 30.09.2026

Spoštovani študenti.

Objavili smo U R N I K E za študijsko leto 2025/2026.

Do urnikov lahko dostopate s klikom na urniki v vrstici, ki se nahaja na vrhu spletne strani Pravne fakultete Maribor Slika urnikov

ali pod kategorijo: Študij -> Urniki.


V nadaljevanju objavljamo razpredelnice iz katerih je razvidno v katero skupino vaj oz. seminarjev se umešča študenta.

SKUPINE VAJ IN SEMINARJEV

LEGENDA KRATIC, ki so uporabljene v urnikih:

  • PRAVO 1 UN - 1. letnik Univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Pravo
  • PRAVO 2 UN - 2. letnik Univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Pravo
  • PRAVO 3 UN - 3. letnik Univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Pravo
  • V - vaje (razdelitev v tabeli spodaj)
  • S - seminarji (razdelitev v tabeli spodaj)
  • PRAVO 1 MAG - 1. letnik Magistrskega študijskega programa 2. stopnje Pravo
  • PRAVO 2 MAG - 2. letnik Magistrskega študijskega programa 2. stopnje Pravo
  • V - vaje (razdelitev v tabeli spodaj)
  • S - seminarji (razdelitev v tabeli spodaj)

OBRAZLOŽITEV glede predavanj, skupin in vaj

Univerzitetni študijski program 1. stopnje

Seminarji za 1. in 2. letnik se bodo izvajali v dveh (2) skupinah, vaje za 1. in 2. letnik v treh (3) skupinah.
Seminarji za 3. letnik v eni (1) skupini in vaje v dveh (2) skupinah.

V razpredelnici spodaj je razvidno v katero skupino vaj oz. seminarjev se umešča študenta.

1. LETNIK VAJE

 

PRAVO 1 UN V 1. skupina

A - Kos

PRAVO 1 UN V 2. skupina

Kov - P

PRAVO 1 UN V 3. skupina

R - Ž

 

1. LETNIK SEMINARJI

 

PRAVO 1 UN S 1. skupina

A - M

PRAVO 1 UN S 2. skupina

N - Ž

 

2. LETNIK VAJE

 

PRAVO 2 UN V 1. skupina

A - I

PRAVO 2 UN V 2. skupina

J - Pe

PRAVO 2 UN V 3. skupina

Pi - Ž

 

2. LETNIK SEMINARJI

 

PRAVO 2 UN S 1. skupina

A - L

PRAVO 2 UN S 2. skupina

M - Ž

 

3. LETNIK VAJE

 

PRAVO 3 UN V 1. skupina

A - Le

PRAVO 3 UN V 2. skupina

Lu - Ž


* Seminarji na Univerzitetnem študijskem programu 1. stopnje Pravo se bodo v 3. letniku izvajali v eni (1) skupini.


Magistrski študijski program 2. stopnje

Seminarji za 1. in 2. letnik se bodo izvajali v eni (1) skupini, vaje za 1. in 2. letnik v dveh (2) skupinah.

V razpredelnici spodaj je razvidno v katero skupino vaj oz. seminarjev se umešča študenta.

1. LETNIK VAJE

 

PRAVO 1 MAG V 1. skupina

A - M

PRAVO 1 MAG V 2. skupina

N - Ž

 

2. LETNIK VAJE

 

PRAVO 2 MAG V 1. skupina

A - L

PRAVO 2 MAG V 2. skupina

M - Ž


Moj portal UM (Aplikacija za študente)

Na Moja.UM je za študente omogočena tudi personalizirana vsebina. S prijavo v Moj portal UM dobi študent prikazan urnik za svoj študijski program, po želji tudi za izbirne učne enote. 

Kot dodatna informacija so na urn​iku prikazani izpitni roki, na katere je študent prijavljen. V aplikaciji lahko spremlja obvestila Študentskega sveta UM in še nekatere druge informacije.

 

Prijave na X. Študentsko pravdo so odprte

Datum objave: 25.09.2025 | Datum poteka: 15.11.2025

Spoštovani študenti.

Z veseljem vas obveščamo, da se je že deseta Študentska pravda uradno začela!

Na spletni strani Študentska pravda (odpiranje v novem zavihku) je objavljen primer letošnjega tekmovanja, na tem naslovu je objavljen tudi posodobljen pravilnik tekmovanja. Prav tako so že znani ključni datumi

Rok za oddajo prijav se izteče 30. 10. 2025, ekipe morajo oddati tožbe najkasneje do 12. 11. 2025, odgovore na tožbo do 30. 11. 2023, obravnave pa bodo potekale 18. 12. 2025.

Tekmovanje je namenjeno študentom prava vseh slovenskih pravnih fakultet, in sicer študentom, ki obiskujejo vsaj drugi letnik (dodiplomskega) študija in vsem študentom podiplomskega študija. Vabimo vas, da si preberete pravilnik in primer in se prijavite na X. Študentsko pravdo.

Morebitna vprašanja lahko zastavite na el. naslovu: studentska.pravda@um.si.

Organizacijski odbor tekmovanja

  • Prijave na X. Študentsko pravdo so odprte - Slika 1

Opravljanje Erasmus+ študijske prakse na Stalnem predstavništvi Republike Slovenije pri zvezi NATO v Bruslju

Datum objave: 23.09.2025 | Datum poteka: 30.11.2025

Stalno predstavništvo Republike Slovenije pri zvezi NATO obvešča o možnosti opravljanja Erasmus+ študijske prakse, in sicer kadarkoli med 1.11.2025 in 31.7.2026.

Študenti imajo možnost spoznavanja in sodelovanja pri delu stalnega predstavništva, in sicer:

  • pomoč in podpora diplomatom pri vsakodnevnih nalogah,
  • pomoč in udeležba na zasedanjih Severnoatlantskega sveta,
  • pomoč in udeležba na ministrskih zasedanjih,
  • sodelovanje pri sestankih delovnih odborov zveze NATO iz različnih področij in priprava poročil,
  • druga opravila po navodilu mentorja.

Pogoji:

  • status študenta ali mladega diplomanta, vključenega v program Erasmus+ v času opravljanja prakse,
  • opravljeno varnostno preverjanje,
  • zelo dobro znanje angleškega jezika,
  • dobro pisno izražanje v slovenskem jeziku.

Prijave z zadevo "Prijava za Erasmus+ študijsko prakso na MNA" pošljite na slomission.nato@gov.si. Prijava mora vsebovati:

  • življenjepis,
  • motivacijsko pismo (300-500 besed),
  • preferenčno obdobje, v katerem bi kandidat želel opravljati Erasmus+ študijsko prakso.

Erasmus+ študijska praksa je finančno pokrita s štipendijo Erasmus+ programa. Izpolnjevanje pogojev za pridobitev štipendije je pogoj za opravljanje prakse. Za nastanitev v Bruslju poskrbijo študenti sami.

OBVESTILO O KIBERNETSKEM NAPADU

Datum objave: 26.11.2024 | Datum poteka: 31.12.2099

Spoštovani!

Dne 23. 10. 2024 v večernih urah je bil na centralno računalniško infrastrukturo Univerze v Mariboru izveden obsežen kibernetski napad z izsiljevalsko programsko kodo, s čimer so bile onemogočene vse storitve, kot so: elektronska pošta, okolje spletne učilnice, spletne strani, digitalna identiteta, uporaba akademskega, kadrovskega in finančnega informacijskega sistema, uporaba orodja MS-Teams, storitev OneDrive in ostale.  

Poleg pristojnih IKT-strokovnjakov na RCUM in IKT-koordinatorjev so Univerzi v Mariboru takoj po dogodku s svojimi strokovnjaki na pomoč priskočile tudi številne zunanje institucije. Izjemno pomembna informacija, tako za zaposlene in študente, kot tudi vse druge posameznike je, da vsa dosedanja poizvedovanja in ugotovitve, zbrane iz različnih virov, kažejo na to, da ob kibernetskem napadu ni prišlo do posega v (osebne) podatke oz. do njihovega iznosa, temveč je napad zgolj onemogočil dostop do podatkov v digitalni obliki. Vse do danes Univerza v Mariboru tudi ni prejela kakršne koli informacije o odlivu podatkov ali grožnje, ki bi kazala na to, da so bili podatki odtujeni. 

Na podlagi varnostnih kopij in drugih postopkov povrnitve sistemov oz. podatkov Univerza v Mariboru počasi in s posebno previdnostjo ponovno vzpostavlja delovanje sistemov, kot so ožičeno in brezžično omrežje, elektronska pošta za študente, delovanje MS-Teams storitev, spletne strani, druge storitve M365, kadrovski sistem in sistem za obračun plač ter drugih dohodkov, finančno računovodski sistem, spletno učilnico Moodle idr. Vse to je že delujoče. Glede ostalih dodatnih IT-storitev, ki so bile pred napadom na voljo in jih je številčno še okrog 300, pa vas obveščamo, da bodo predane v uporabo šele takrat, ko bodo ustrezno pripravljene in zaščitene, pri čemer časovnice zaradi številnih faktorjev ni mogoče napovedati. 

S tem obvestilom želimo vse deležnike podrobneje seznaniti z dosedanjimi ugotovitvami in predvsem z dejstvom, da lahko z veliko verjetnostjo trdimo, da s kibernetskim napadom do posega v osebne podatke posameznikov ni prišlo. Podatki na diskovnih kapacitetah so bili kriptirani, kar je povzročilo njihovo neberljivost oz. neuporabnost, niso pa bili izvoženi oz. odtujeni.

Še naprej vas bomo tekoče obveščali o napredku pri celoviti obnovi informacijsko-komunikacijskega sistema Univerze v Mariboru, s katerim bomo na hkrati vzpostavili tudi nove varnostne standarde, ki bodo kulturo uporabe IKT-storitev dvignili na še višji nivo. 

S spoštovanjem,
rektor prof. dr. Zdravko Kačič  

Monografija Pravo intelektualne lastnine s popustom za študente

Datum objave: 12.09.2024 | Datum poteka: 31.12.2025

Monografija Pravo intelektualne lastnine je prvo slovensko delo, ki celovito obravnava kompleksno področje intelektualne lastnine. Knjiga v 18 poglavjih zajema pravice industrijske lastnine, avtorsko pravo, varstvo poslovnih skrivnosti in druge posebne pravice. Obravnava tudi postopek pridobitve pravic, njihovo prenašanje in sodno varstvo, ter izpostavlja prihodnje izzive na tem področju.
Cilji knjige so predstavitev ključnih konceptov in pravnih predpisov, poglobljena analiza sodne prakse in pravilna uporaba pravaintelektualne lastnine. Knjiga odgovarja na številna vprašanja, uporabna je tako za študente kot strokovnjake in širšo javnost.

Študenti lahko naročite knjigo po akcijski ceni za 75,20 EUR.

  • Monografija Pravo intelektualne lastnine s popustom za študente - Slika 1

OBVESTILO ZA ŠTUDENTE PRAVNE FAKULTETE UNIVERZE V MARIBORU - IZPITNI RED

Datum objave: 02.08.2024 | Datum poteka: 30.09.2099

Zadeva: Prijava na izpit in odjava od izpita

Spoštovani.

V referatu za študentske zadeve Pravne fakultete UM so v zadnjem obdobju zaznali, da se študenti »pozabijo« prijaviti na izpit oz. odjaviti od izpita. Prijavo na izpit oz. odjavo od izpita ureja Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja na Univerzi v Mariboru, št. A4/2009-41AG (v nadaljevanju Pravilnik). Izpitni roki za posamezni študijski program so objavljeni v spletnem portalu AIPS in na spletni strani Pravne fakultete.

I. Prijava na izpit (22. člen Pravilnika)

Poudarjamo, da je študent odgovoren za pravilno in popolno prijavo na izpit. Študent se mora prijaviti na izpit najkasneje pet (5) dni pred izpitom. Prijava na izpit je elektronska v spletnem portalu AIPS. Če želi študent ponovno opravljati izpit z namenom zvišanja ocene (tak izpit se opravlja kot komisijski izpit), o tem najkasneje pet (5) dni pred izpitom obvesti Referat za študijske zadeve, ki ga ročno doda na seznam prijavljenih na izpit.

Izvajalec izpita sme opravljanje izpita dovoliti samo kandidatom, uvrščenim na seznam prijavljenih na izpit, ki so opravili vse predhodne obveznosti pri učni enoti (vaje, seminarske naloge, nastope, poročila in drugo), določene z učnim načrtom posamezne učne enote.

II. Odjava od izpita (23. člen Pravilnika)

Študent lahko odjavi izpit najkasneje dva (2) dni pred izpitom. Odjava je elektronska v spletnem portalu AIPS. Študent, ki iz opravičljivih razlogov ne pride na izpit ali izpit pravočasno odjavi, lahko opravlja izpit v prvem naslednjem razpisanem roku. Študent, ki brez opravičljivega razloga ne pristopi k izpitu na dan, ki je bil zanj določen, ali če izpita ne odjavi pravočasno, sme opravljati izpit šele v drugem naslednjem izpitnem roku. Če študent zaradi opravičljivega razloga ni pristopil k izpitu in izpita ni pravočasno odjavil, se upošteva, da je izpit odjavil pravočasno, če v roku 3 delovnih dni po izpitnem roku v referat dostavi ustrezna pisna dokazila. O ustreznosti dokazil v roku 3 dni odloči strokovna služba.

Izhajajoč iz navedenega poudarjamo, da se lahko opravljanje izpita dovoli izključno študentom, ki so uvrščeni na seznam prijavljenih na izpit.

Študentom, ki se niso pravočasno prijavili na izpit, se NE dovoli opravljanje izpita oz. prijava po roku.

Študent, ki brez opravičljivega razloga ne pristopi k izpitu ali če izpita ne odjavi pravočasno, sme opravljati izpit šele v drugem naslednjem izpitnem roku.


S spoštovanjem.

Dekan Pravne fakultete Univerze v Mariboru
Red. prof. dr. Tomaž Keresteš

Kršitve izpitnega reda

Datum objave: 21.06.2024 | Datum poteka: 31.12.2030

Študent krši izpitni red, če med potekom preverjanja znanja na nedovoljen način sodeluje z drugimi prisotnimi ali če pri tem uporablja nedovoljene pripomočke.

Oseba, ki opravlja ali poizkusi opravljati izpit oz. drugo preverjanje znanja namesto prijavljenega študenta, in študent, namesto katerega opravi ali poizkusi opravljati preverjanje znanja kdo drug, s tem kršita izpitni red.

Kot kršitev se upošteva tudi plagiatorstvo pri seminarskih in diplomskih nalogah, programih in drugih pisnih izdelkih, katerih ocena prispeva k skupni oceni pri učni enoti.

  • Kršitve izpitnega reda - Slika 1

Akt o postopku pomirjanja za študente PF

Datum objave: 08.04.2024 | Datum poteka: 31.12.2099

Spoštovani.

Prilagamo Akt o postopku pomirjanja za študente Pravne fakultete Univerze v Mariboru (v nadaljevanju: akt) s prilogo: Vzorec pobude za začetek postopka. Akt je pričel veljati in se uporabljati z dnem sprejema s strani dekana fakultete, tj. z dnem 8. 4. 2024. Študentski svet Pravne fakultete UM in Senat Pravne fakultete UM sta akt predhodno obravnavala in podala pozitivno mnenje k sprejemu akta.

Akt ureja postopek alternativnega reševanja sporov in pomirjanja med pedagoškim in nepedagoškim osebjem na eni strani ter študentkami in študenti na drugi strani, s ciljem varovanja dostojanstva šibkejše stranke, uresničevanja etičnega ravnanja in zagotavljanja objektivnih možnosti za učinkovito vodenje izobraževalnega procesa ter razreševanje sporov oziroma nesporazumov, do katerih lahko pride v okviru pedagoškega procesa, ki se izvaja v okviru Pravne fakultete Univerze v Mariboru.

Postopek pomirjanja, kot je določen v tem aktu, ni obvezen in z ničemer ne posega v postopke na Univerzi v Mariboru in pred pristojnimi javnimi oblastmi Republike Slovenije. Postopek v celoti temelji na prostovoljnosti odločitve za tovrstni način reševanja sporov ali nesporazumov.

Postopek pomirjanja po tem aktu se ne opravi za spore v zvezi z ocenjevanjem izpitov, kolokvijev in drugih oblik ocenjevanja in preverjanja znanja.

Možnost opravljanja Erasmus+ prakse na Stalnem predstavništvu pri mednarodnih organizacijah na Dunaju

Datum objave: 14.03.2024 | Datum poteka: 31.12.2025

Posredujemo informacijo o možnosti opravljanja Erasmus+ prakse na Stalnem predstavništvu pri mednarodnih organizacijah na Dunaju.

Te zanima? Več informacij najdeš v prilogi. Svojo prijavo, ki naj vsebuje življenjepis in motivacijsko pismo, pošlji na naslov slomission.vienna@gov.si. Prijave zbiramo skozi celo leto. Več o Stalnem predstavništvu najdeš na: http://dunaj.predstavnistvo.si/.

Nagrada za pedagoško odličnost Univerze v Mariboru

Datum objave: 25.01.2024 | Datum poteka: 30.09.2030

Z željo po prepoznavanju in spodbujanju izjemnih pedagoških dosežkov visokošolskih učiteljic, učiteljev in​ visokošolskih sodelavk, sodelavcev, smo s študijskim letom 2023/24 na Univerzi v Mariboru uvedli nagrado za pedagoško odličnost.

O nagradi
Vsako leto se bo ob svetovnem dnevu učiteljev podelila ena glavna nagrada za visokošolske učiteljice, učitelje in ena za visokošolske sodelavke, sodelavce na dveh področjih:

  • naravoslovje, tehnika, zdravstvo in kmetijstvo;
  • družboslovje in humanistika.

Poleg denarne nagrade bodo nagrajenke, nagrajenci prejeli tudi pedagoške točke za habilitacijska merila.

Od nominacije do izbora
Postopke nominiranja in izbora vodi Komisija za podelitve nagrad UM za pedagoško odličnost. Postopke ureja Pravilnik o podelitvi nagrad Univerze v Mariboru za pedagoško odličnost št. 012/2023/2. Nominacijo lahko poda skupina najmanj treh študentk, študentov, študentski svet fakultete, senat fakultete (na predlog komisije za študijske zadeve fakultete) ali vodja študijskega programa. Zbiranje nominacij poteka do zaključka poletnega izpitnega obdobja tekočega študijskega leta.

Podrobnosti o postopku so na voljo na spletni strani: Pedagoška odličnost na Univerzi v Mariboru.

  • Nagrada za pedagoško odličnost Univerze v Mariboru - Slika 1

Vabilo k prijavi na tekmovanje: Central and Eastern European Moot Competition 2023-24

Datum objave: 19.12.2023 | Datum poteka: 31.12.2030

Študente in študentke PF UM, ki vas zanima pravo EU, vabimo, da do 8. 1. 2024 pošljete prijavo za sodelovanje na: petra.weingerl@um.si in ziva.suta@um.si. Prijavi priložite krajše motivacijsko pismo za sodelovanje na tekmovanju, napisano v angleškem jeziku.

Pogoj za prijavo je, da ste vpisani v 3. letnik 1. stopnje ali na 2. stopnjo PF UM (vključno z absolventskim letom).

Več informacij najdete na povezavi: CEEMC 2024 Prague – Central and Eastern Europe Moot Competition

Veseliva se vaših prijav!
Izr. prof. dr. Petra Weingerl in asist. Živa Šuta

  • Vabilo k prijavi na tekmovanje: Central and Eastern European Moot Competition 2023-24 - Slika 1

Gostujoča predavanja prof. dr. Stefana Enchelmaierja iz Univerze v Oxfordu

Datum objave: 28.03.2023 | Datum poteka: 31.12.2030

Vljudno vabljeni na gostujoča predavanja prof. dr. Stefana Enchelmaierja iz Univerze v Oxfordu, ki te dni gostuje pri nas. Izvedel bo naslednja predavanja (v angleščini):

- 29. marec ob 10.15: predavanje pri predmetu Primerjalno pravo in veliki pravni sistemi (predavalnica B)

- 30. marec ob 8.45: predavanje pri predmetu Pravni sistem in institucije EU (Pravna načela EU), Auditorium Maximum

- 31. marec (tbc): diskusija o pravnih študijah in metodologiji

- 3. april ob 14.00: predavanje pri predmetu Transnacionalne pravne študije (Prost pretok blaga v EU)

Prof. dr. Stefan Enchelmaier je študiral pravo, filozofijo in latinščino na univerzah v Kölnu, Hamburgu in Edinburghu. Doktoriral je na Univerzi v Bonnu z nalogo o evropskem konkurenčnem pravu, habilitiral pa je na Univerzi v Münchnu. Zaposlen je bil v Oxfordu (1997-2003); na Max-Planck-Inštitut za inovacije in konkurenco, München (2003-2008); in v Yorku (2008-2013). V Oxford se je vrnil leta 2013.

Za več informacij se lahko obrnete na doc. dr. Petro Weingerl na petra.weingerl@um.si.

  • Gostujoča predavanja prof. dr. Stefana Enchelmaierja iz Univerze v Oxfordu - Slika 1